Co to jest anti shock?

Anti shock jest sposobem na łagodzenie wstrząsów kijka - szczególnie na twardej ziemi i podczas schodzenia w dół. Osiąga się to za pomocą sprężyny, która znajduje się wewnątrz kijka, co daje efekt amortyzujący gdy kijek jest obciążony na twardej powierzchni.

Czy potrzebuję anti shock?

Anti shock jest bardzo przydatny na odcinkach na których schodzimy w dół, gdy większy ciężar spoczywa na kijkach amortyzuje on tym samym wstrząsy Gdy podchodzimy pod górę antishock powinien być wyłączony (jeśli taka opcja jest dostępna) gdyż ściskamy wtedy zamontowaną wewnątrz kijka sprężynę tracąc energię. Możliwość włączania i wyłączania amoryzacji to dodatkowe korzyści z użytkowania kijków. Dla turystów z plecakami i tych przenoszących ciężkie ładunki stworzyliśmy kijki Expedition - Expert, które posiadają dwie sprężyny w tandemie które dają zwiększony opór jeszcze bardziej amortyzując wstrząsy. Te kijki o zwiększonych właściwościach amortyzacji są szczególnie polecane wymagającym użytkownikom.

Włączanie i wyłączanie amortyzacji "anti shock"?

Włączanie i wyłacznie funkcji anti shock odbywa się przez dokręcenie lub odkręcenie części środkowej aż do wyczucia klikniecia. Gdy dokręcamy do oporu i wyczujemy kliknięcie wtedy antishock jest wyłączony. Aby włączyć antishock wystarczy lekko odkręcić środkową część aż ponownie poczujemy kliknięcie, gdy użyliśmy za dużej siły i kijek się rozkręca należy spowrotem go dokręcić do oporu i ponownie delikatnie odkręcić aż poczujemy klikniecie. Teraz antishock jest włączony. Aby sprawdzić czy kijek ma aktywny antishock wystarczy sprawdzić czy zamontowana wewnątrz spręzyna amortyzuje nasz nacisk na kijek, jeśli tak (to antishock jest włączony) jeśli nie tz. że jest wyłączony.

Chwytanie rękojeści?

Zalecamy aby kijek trzymać używając regulowanego paska, jak zostało to pokazane na zdjęciu, na wstępie należy przełożyć rękę przez pasek, następnie ją przesunąć chwytając rękojeść pozostawiając paski wewnątrz dłoni. W przypadku zbyt długiego paska należy go wyregulować zwalniając lekko blokadę i pociągając delikatnie zmiejszając pętle. Wykorzystując tą metodę trzymania będzie można lekko rozluźnić chwyt. Zalecamy wyjąć rękę z paska gdy schodzimy ze wzniesień.